Oczywiście dziś dość trudno znaleźć oryginalne testy w starych czasopismach, ale w Necie jest dość sporo danych, więc postanowiłem porównać je tutaj. Tylko kilka wybranych wartości, głównie przyspieszenie. Dziś są inne opony, inne amortyzatory, aktywne zawieszenie, ceramiczne hamulce, więc auta dzisiejsze są zdecydowanie szybsze na zakrętach i lepiej hamują, ale mnie zdumiało to, że nawet na torze dragsterów BMW nie dało by się pokonać większości legend sprzed lat.
Po kolei podaję pojemność skokową silnika, moc, przyspieszenie do 60, 100 i 150 mil na godzinę (96, 161 i 241 km/h) Nie wszystkie auta osiągają 150 mil, na przykład AC Cobra uzyskiwała jedynie 136 mph, więc w takich przypadkach nie ma podanych czasów.
Dane czterodrzwiowego M3 za Car and Driver, pozostałe samochody za angielską gazetą Autocar, a moce silników za danymi z Wikipedii (gdy Autocar ich nie podawał). I żeby było uczciwie, podaję też dane z z testu dwudrzwiowego M3 E92 z roku 2007 z Autocara, który miał wyraźnie gorsze osiągi, niż czterodrzwiowy egzemplarz w wersji amerykańskiej.
BMW M3 E90 2008:
4,0 L 420 KM; 0-60 mph 4,1s; 0-100 mph 9,8s, 0-150 mph 24,9s
BMW M3 E92 2007:
4,0 L 420 KM; 0-60 mph 4.7 s; 0-100mph 10.2 s; 0-150mph 26.5 s
AC COBRA 1965
5,7 L 300 KM; 0-60 mph 5,5s; 0-100 mph 14s
FERRARI 512 TESTAROSSA 1992:
4,9 L 434 KM; 0-60 mph 5,0s; 0-100 mph 10,7s; 0-150 mph 25,2s
FERRARI F355 1994:
3,5 L 375 KM; 0-60mph 4.6 s; 0-100mph 10.6 s; 0-150mph 27 s
LAMBORGHINI MIURA P 400S 1970:
3,9 L 370 KM; 0-60 mph 6,7s; 0-100 mph 15,1s;
LAMBORGHINI COUNTACH LP 500S 1980:
4,8 L 375 KM; 0-60 mph 5,6s; 0-100 mph 12,9s; 0-150 mph 37,2s
LAMBORGHINI DIABLO 6.0 GT 1999:
6,0 l 543 KM; 0-60mph 4.4 s; 0-100mph 8.7 s; 0-150mph 20.2 s
MASERATI BORA 1973:
4,7 L 310 KM; 0-60mph 6.5 s; 0-100mph 15.3 s
PORSCHE 928 4.4 AUTO 1978
4.5 L 240 KM; 0-60mph 8 s; 0-100mph 20.1 s (928 miał w późniejszych latach "nawet" 350 KM)
PORSCHE 911 2.0S 1966:
2,0 L 130 KM; 0-60 mph 8 s; 0-100 mph 20,5 s
PORSCHE 911 CARRERA 1997:
3,4 l 296 km; 0-60mph 4.6 s; 0-100mph 10.5 s; 0-150mph 25.2 s
PORSCHE 911 3.6 TURBO 2000:
3,6 L 420 KM; 0-60mph 3.9 s; 0-100mph 9.4 s
I choć jest oczywiste, że dzisiejsze Ferrari, Lamborghini, czy Porsche 911 turbo mają lepsze osiągi od M3 (i kosztują także znacznie więcej), to w niczym to nie zmienia faktu, że te legendarne klasyki sprzed lat mają, według dzisiejszych standardów, osiągi raczej umiarkowane. Wiele rodzinnych samochodów, takich jak np. Toyota Camry, bestseller na amerykańskim rynku, w wersji z sześciocylindrowym silnikiem, przyspiesza dziś lepiej, niż Lamborghini Miura, Maserati Bora, czy oryginalny Porsche 928. Dopiero auta produkowane całkiem niedawno, 10-15 lat temu, jak te dwa 911 pokazane na końcu listy, mają osiągi porównywalne z M3 ostatniej generacji. Nie mają jednak czterech drzwi i ciągle kosztują znacznie więcej.
